sobota, 19 marca 2011

Modern dawniej, modern dziś

Wśród kilkunastu domów amerykańskich celebrytów, w których projektantem wnętrz był Arthur Elrod można odnaleźć kilka (jak się okazuje) ponadczasowych wizji. Elrod był wybitnym projektantem, który zginął tragicznie w wypadku samochodowym mając 49 lat i będąc u szczytu swojej kariery. Jego dom został opisany w Architectural Digest w 1963 roku- na 11 lat przed jego śmiercią.
Zima 2011                                                             Zima 1963

Bardzo niewiele się zmieniło od czasu wspomnianego przeze mnie artykułu. Przestrzeń zaprojektowana przez Arthura Elrod'a pokazuje, że jest ona wspaniała nie tylko 50 lat temu, ale jest ponadczasowa, klasyczna, a ja myślę, że i plastyczna- można z niej ulepić każdy styl zmieniając jedynie kolorystykę czy dodatki. I mimo, że to taki Happy chick nie jest do końca moją bajką to i tak bardzo mi się podoba :)
Zima 2011                                                              Zima 1963
Zima 1963                                                              Zima2011
Zima 1963                                                              Zima 2011
 Zima 1963                                                              Zima 2011

I tak się dziś zastanawiam, czy nasze mieszkanie za 50 lat będzie wciąż zachwycało?
Myślałyście w ten sposób o swoim otoczeniu?


2 komentarze:

  1. Wiesz, że nigdy tak nie myślałam, teraz chyba po raz pierwszy... ale ja żyję tym co teraz, a teraz mi się podoba:D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze ze tez tak nie myslalam..:) Ale może warto..Nie wiem czy znasz Bauhaus - to jest ponadczasowe wzornictwo :) Meble i projekty domow, które powstawały w ich pracowniach w latach 30 XX wieku, dziś są wciąż aktualne np. Barcelona Chair Lugwida Mies van der Rohe...Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń